Cursos
Fitxa del Curs
SSCS0208 ATENCIÓ SOCIOSANITÀRIA A PERSONES DEPENDENTS EN INSTITUCIONS SOCIALS
Amb la realització d'aquest curs obtindràs el Certificat de professionalitat que et capacita per a la cura de persones majors en institucions socials aprenent a realitzar activitats relatives a la cura com atendre persones dependents en l'àmbit sociosanitari en la institució on es desenvolupi la seva actuació, aplicant les estratègies dissenyades per l'equip interdisciplinari competent i els procediments per a mantenir i millorar la seva autonomia personal i les seves relacions amb l'entorn.
Hores
495
Modalitat
Presencial
Lloc
FIGUERES
Curs subvencionat

Informació important
Informació general del curs
Data Inici | 27/01/2025 |
---|---|
Data Fi | 02/07/2025 |
Total hores lectives | 495 |
Nombre de places | 15 |
Telèfon Contacto Seu | 972980429 |
Adreça postal Seu | C/ POETA MARQUINA S/N - FIGUERES - (FIGUERES) |
Aula | Aula RONDA SUR, 3 (17600) - FIGUERES - (FIGUERES) |
Horari lectiu previst
Dia | Horari |
---|---|
Dilluns | 09:00 - 14:00 |
Dimarts | 09:00 - 14:00 |
Dimecres | 09:00 - 14:00 |
Dijous | 09:00 - 14:00 |
Divendres | 09:00 - 14:00 |

Mòduls del curs
Nom del mòdul | Hores |
---|---|
UF0127: Recolzament en la recepció i acollida en institucions de persones dependents | 30 Hores |
UF0128: Recolzament en l'organització d'activitats per a persones dependents en institucions | 70 Hores |
Realització de la higiene i condícia de la persona dependent i del seu entorn en institucions | 25 Hores |
Manteniment de l'ordre i condicions higièniques de l'habitació de l'usuari | 20 Hores |
Administració d'aliments i recollida d'excrecions en institucions | 25 Hores |
Reconeixement de les necessitats especials de les persones dependents | 14 Hores |
Participació en l'atenció sanitària per a persones dependents en l'àmbit sociosanitari | 14 Hores |
Col·laboració en la mobilització, trasllat i deambulació dels usuaris | 14 Hores |
Prestació de primers auxilis en situacions d'urgència en institucions | 14 Hores |
Compliment de les normes de neteja de materials i instruments sanitaris | 14 Hores |
UF0129: Animació social de persones dependents en institucions | 30 Hores |
UF0130: Manteniment i millora de les activitats diàries de persones en institucions | 50 Hores |
UF0131: Tècniques de comunicació amb persones dependents en institucions | 50 Hores |

Requisits acadèmics o d'experiencia i compentencies prèvies necesaries per seguir amb aprofitament
Per poder accedir a un certificat de nivell 2 cal complir algún d'aquests requisits:
- Títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria o estudis declarats equivalents a efectes acadèmics o laborals (el Graduat escolar es considera equivalent a efectes laborals).
- Certificat de professionalitat del mateix nivell del mòdul o certificat de professionalitat al qual es vol accedir.-Certificat de professionalitat de nivell 1 de la mateixa família i àrea professional al qual es vol accedir
- Superar la prova d‟accés als cicles formatius de grau mitjà o complir les condicions d‟exempció de les mateixes.
- Superar els mòduls A i B dels programes de formació i inserció (PQPI), ja que contenen unitats de competència corresponents a qualificacions de nivell 1 del Sistema Nacional de Qualificacions i Formació Professional RESOLUCIÓ ENS/1102/2014. Si se supera el mòdul C voluntari, el títol equival a ESO.
- Prova d‟accés a la universitat per a més grans de 25 anys i/o 45 anys-Si no es disposa d'aquestes titulacions o acreditacions prèvies, es podrà accedir si s‟han superat amb qualificació d‟APTE les proves d‟avaluació de les competències claus de nivell 2.
Per poder realitzar aquest curs, has d'estar desocupat, inscrit en les oficines del SOC com a demandant d'ocupació.
Per a realitzar el curs hauràs de lliurar la següent documentació:
-Còpia del DNI.
-Còpia de la targeta DARD conforme estàs inscrit en el SOC